Mažas gyvenimas po dideliu medžiu

Mažas gyvenimas po dideliu medžiu. Gumoil antspaudas, du spalvos sluoksniai.
Mažas gyvenimas po dideliu medžiu. Gumoil antspaudas, 29X20, skaitmeninis pozityvas, du spalvos sluoksniai.

Šiam darbui išbandžiau naują popierių Conqueror Connoisseur 300 g/m2, 100% medvilnė. Šis popierius yra mandras biznio popierius, skirtas reikšmingiems dokumentams spausdinti. Nemačiau, kad jis būtų naudojamas tapybai, bet Lietuvoje toks mažas medvilninio popieriaus pasirinkimas, kad nusprendžiau pabandyti. Ankstesniems darbams naudotas Arches popierius turi gana stambią faktūrą, kuri kartais trukdo atskleisti smulkias detales, todėl norėjosi susirasti popierių, kuris faktūros neturėtų. Lyginant su Arches popieriumi Connoisseur lengviau valėsi, galutinis darbas turi aliejinį žvilgesį, kurio nepavyko išgauti su Arches popieriumi. Bet ant šio popieriaus labiau matosi netolygus kalio bichromato įgėrimas, dėl kurio šviesiausios kadro vietos valosi nevienodai ir atsiranda dėmėtumas. Aišku, tai tik pirmas blynas su šiuo popieriumi, gal ir man dažų nuvalymo įgūdžius reikia tobulinti. Tačiau džiaugiuosi tuo, kad pavyko kadre išlaikyti pakankamai kontrastų. Manau, kad labiausiai prie to prisidėjo šviesiau atspausdintos plėvelės. Nors niekur neradau parašyta, bet panašu, kad prieš spasdinant ant plėvelės pozityvą, jo ekspoziciją reikia šiek tiek kilstelti, kad kompiuteryje kadras taptų per šviesus.

Kitas įdomus dalykas su šiuo konkrečiu kadru – gumoil antspaudas man patinka labiau nei originalas, nes geriau papasakoja istoriją, kurią fotografuodama norėjau papasakoti. Tačiau kitas darbas, kuriame bandžiau atspausti peizažą su rūku, man visiškai nepavyko. Rūką ar šiek tiek sulietą vaizdą bandžiau atspausti tris kartus ir kol kas nesėkmingai. Pabandysiu dar kartelį, bet panašu, kad gumoil procesas labiau tinka detaliems vaizdams.

1 Comment

Add Yours

Leave a Reply

Your email address will not be published.